Centrafarm B.V. biedt de Nederlandse markt een breder portfolio.

  • 16-2-2022
  • Nieuws
  • Centrafarm brengt in Nederland Sanofi-merken op de markt voor consumentengezondheidszorg, waaronder Allegra-allergiemiddelen, Bisolvon-hoestmiddelen en Dulcolax-laxeermiddelen als onderdeel van een overeenkomst die 20 Europese landen bestrijkt

  • Toevoeging van Bisolvon-hoestmiddelen versterkt het hoest- en verkoudheidsaanbod van Centrafarm als partner voor de Nederlandse Consumer Healthcare (CHC) markt

  • Jurgen Reijn, algemeen directeur van Centrafarm: "Het toevoegen van merken als Allegra, Bisolvon en Dulcolax versterkt de positie van Centrafarm als vertrouwde partner voor de markt en hun klanten."

                             

Centrafarm biedt via haar zusterorganisatie Healthypharm B.V. vanaf 1 januari 2022 een breder scala aan merken in de gezondheidszorg voor consumenten, zoals Allegra-allergiemiddelen, Bisolvon-hoestmiddelen, en Dulcolax-laxeermiddelen. Deze aantrekkelijke merken vallen onder een overeenkomst waarbij de moedergroep van Centrafarm, STADA, Sanofi's lokale portfolio van gerenommeerde gezondheidsproducten voor consumenten distribueert en op de markt brengt in 20 Europese landen.

Bisolvon

De toevoeging van het Bisolvon-hoestassortiment vormt mooie een aanvulling op het bestaande portfolio van Centrafarm van producten tegen hoest, verkoudheid en luchtwegen, zoals ViruGuard-spray. Ook het hoest-/verkoudheidsbereik wordt versterkt door de hoestremedie. Met STADA als vertrouwde partner kan de Nederlandse CHC markt er zeker van zijn dat ze hun klanten een aantrekkelijk en uitgebreid aanbod bieden voor een scala aan symptomen.

Buscopan, Dulcolax en Maalox

De Buscopan-behandeling voor maagkrampen en het Dulcolax-laxeermiddelassortiment, evenals de Maalox-antacidum vormen een aanvulling op de bestaande merken voor spijsverteringsgezondheid van Centrafarm, zoals het Daosin-supplement voor het afbreken van histamine in voedsel, evenals verschillende producten binnen de Healthypharm portfolio.

Allegra, Pharmaton en Selsun

Met het merk Allegra biedt Centrafarm een modern middel om allergieën aan te pakken; Pharmaton voegt een aantrekkelijk merk voor vitamines, mineralen en supplementen (VMS) toe, terwijl Selsun antiroosshampoo zich in de categorie hoofd- en haarverzorging aansluit bij XT luis-hoofdluisproducten. "Het toevoegen van merken als Bisolvon, Allegra en Dulcolax versterkt de positie van Centrafarm als vertrouwde partner voor drogisten en hun klanten in het hele land", benadrukt Jurgen Reijn, algemeen directeur van Centrafarm. "We willen de bezoekersaantallen en aankopen stimuleren met gerichte en effectieve ondersteuning door middel van above and below the line communicatie en promotie voor deze merken."

Met het toevoegen van deze merken hebben we ook onze Business Unit CHC verder versterkt. Jurgen Reijn: “Hiermee hebben we de business unit CHC vormgegeven om de toegevoegde merken op een goede wijze te continueren, de marktpositie te versterken en kwalitatief te kunnen ondersteunen. En verwachten we in de toekomst nieuwe merken op de markt te brengen en verdere groei te realiseren voor onze partners op gebied van private label.”